Seharusnya kita... Harapan.




Seharusnya kita memahaminya dan lebih menghargai hubungan ini..
tempoh hubungan itu tidak menjanjikan kebahagiaan yang kita kecapi untuk selamanya, setiap minit yang bergerak akan mencatatkan pengalaman yg berharga. Perselisihan faham dalam percintaan adalah salah satu cabaran yang harus kita tempuh untuk membuktikan cinta itu benar2 tulus dan ikhlas.



Susah senang merupakan ujian untuk kita membuktikan setianya "tulus dan ikhlas" dalam perhubungan. Seharusnya kita, susah senang itu adalah teman yg menjanjikan kebahagiaan untuk meneruskan "jalan novel" ini..



Dari mana kita berdiri??
Kita terlupa saat itu, membuatkan kita ini "dayus" pada diri sendiri. tanya hati, adakah masa memaksa kita? atau, kita "hanyut"??, Seharusnya kita,lebih matang dan tidak terlepas pandang dari masalah dan cuba menyelasaikan dengan cara berakal bkn bernafsu semata-mata. Ucapan "maaf" bukan merugikan kita! fikirkan kematangan bukan mengikut "ego".



Seharusnya kita, bersyukur dengan apa kita miliki selama ini..
kerana DIA telah mengizinkan kita kekal ke hari ini,atau mungkin selamanya.
Jika kita sabar dan menerima masalah dengan hati terbuka, harapan itu hampir tiba.
"Doa yang ikhlas akan dimakbulkan..kesabaran dengan ujianNya akan diberikan ganjaran yang lebih dari ujianNya" Insyallah..


bersambung...

2 comments:

  1. perghhhh....ayat by skang.
    best sgt
    n matured sgt2
    LIKKKEEEEEE ^^

    ReplyDelete
  2. masa itu telah mematangkan pemikiran abg,, yewla.. pompn kn matang luh dr laki. kte knal dr form 4 lg.. mase tu.. masih mentah.. dah skrg.. slow2 la nk masak* (mentah change to masak) heee..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.