Mencari Jalan Pulang


Aku berjalan,
mencari penawar duka jauh dari jalan pulang,
melangkah maju ke hadapan tanpa sebarang tujuan,
demi mengisi masa yang terluang
aku menahan perasaan ke jalan suram...
Namun,
masih berjalan sejuta harapan,
mengharapkan aku berlabuh ke jalan pulang...
demi membawa janji impian,
Memaksa hati ini,
cuba untuk tidak memandang ke belakang,
memaksa kaki ini,
melangkah berjalan bertentangan,
walaupun terpaksa untuk aku...
mengelak dari berjalan ke jalan pulang.
Meskipun aku,
telah jauh tersesat untuk pulang,
aku masih ingat jalan pulang,
....tiada lagi harapan pulang..
ianya sudah berteman
Dan..
usah merenung ke jalan pulang,
biarkan aku berjalan tanpa berteman..
Mencari jalan pulang tiada harapan.






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.