Ikhlas dariku...


Masih berjalan tanpa arah..
aku sentiasa kalah, kalah daripada hati yang ikhlas.
masih jelas.. hati yang masih merindui bayangan memori indah..
diri aku masih tidak berubah...
Aku TEWAS!
membuktikan hati ini yang ikhlas,
kenapa aku tidak memikirkan tentang hati dan perasaan
yang mungkin akan terpadam jika dipendam tanpa membuktikan aku ikhlas?
persoalan demi persoalan masih tidak jelas,
aku masih tidak menemukan sebarang jawapan,
yang sejujurnya aku tidak mampu berjalan lagi..
aku tidak mampu menahan kesakitan ini terus menusuk hati yang ikhlas..
Aku tahu..
aku tidak pandai menyatakan sesuatu yang aku sendiri tidak yakin..
tapi aku pasti hati ini ikhlas..
aku meminta dari hati yang ikhlas,
Aku tidak mampu lagi mengharapkan sesuatu??
tidak pasti dia jodoh ku..
kesilapan lampau yang mungkin aku akan menyesal??
Andai ini jalan terakhir buat ku..
AKU TERIMA.. YA ALLAH..
Ya Allah, berikanlah hamba mu ini kekuatan,
kekuatan dari dalam untuk aku harungi jalan yang lurus ke jalan mu..
Amin Ya Rabbal Alamin



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.