Stress! stress!! STRESSSSSS!!!




kali ni,aku nk sentuh sket bab stress,
sbb aku tahu,xde manusie atas muke bumi neh xpernah xdpt penyakit nih. kalau ade yg xpernah rase penyakit "stress" nih,aku syorkn cepat2la jumpe doktor yew,mungkin anda tidak normal atau anda berkemungkinan bukan manusie..hahaha, gurau jew.. kite ini manusie yg selalu mengadap masalah hidup jew manjang.so,xhairanlah slalu dpt penyakit stress ni an..

Menurut pandangan mentor aku tentang masalah ini,
Dato Dr. Fadzilah Kamsah,masalah ini sebenarnya berpunca daripada
sifat semula jadi yang tidak stabil seperti terlalu inginkan kemenangan, bersikap perfectionist, suka mendesak, risau keterlaluan, tidak mahu menerima teguran, bersangka buruk dan berdendam
..ade betul gak mentor aku ckp kn..hahaha..

Dari mana puncanya masalah stress ni? korg ade terfikir kew sblom ni? kate mentor aku lagi,kalau nk sttle'kn bende ni dgn cepat,kene ar faham dan tahu ape sebenarnye masalah yg menyebabkn kte stress. betul kew?? korg stuju?? tp bagi aku,lg aku pikir masalah lg arr kepale hotak aku saket, arghhhhhh!! ttbe jew aku rase stress nii.. hek3. so,secara ringkasnya.. biase kalau aku stress sgt, cara yg first aku buat iaitu menjerik jew kuat2.. xheram ahh kalau satu kampung bleh dgr aku menjerik..hahaha.. sampai aku gado nga jiran sebelah umah aku gare2 tindakkn agresif aku nihh..kah3!! ahh..xkisah ahh! jnji kurg sket stress aku tohh, mase tu aku rase cm kene rasuk setan jew.. lepas jew jerikk,aku ngucap bebyk.. asstagfirullah.. thn tarik nafas panjang2 utk hilangkan "pongoh" (panas baran) aku nehh..

Hak3..kalau fikirkn balik pew kelakuan aku time stress tuu..membuatkn aku gelak sesorg jew,time toh, aku reti marah org jew..hahaha.. buruk dan hudoh tol prgai aku yg boleh dikatekn supernatural neh.. yg kene org lain,cian kt awek aku,slalu kene tahan jew bile aku maki..mencaruk cm setan..huk3.. bukan aku nk semua tuu jd kat aku..haaaaaaa... selalu lepas solat aku mitak jauhhh prgai gini.haa..

Stress?? aku stress bersebab..tp kadang org lain neh xfaham. Mase tu,aku pon xfaham mcm mne nk bgtahu dgn jelas supaye org phm masalah aku.. Ahhh.. bile org tuu da tol2 xphm,lg2 tolong tambah "stress" lam palehotak aku nii,makin ar meletop! uhhh.. xpewlaahh,aku xsalahkn sape2, salah aku jugak,aku mmg prgai buruk..ngaku jewlahh.. "maaffffff" kate dlm hati aku time ok sket.

Opss..aku rase topik cm larik la plak an.. kih3. care kedua utk hilangkan masalah aku skrg amat berkesan,mgkin care ni adalah yg terbaik utk aku dan utk semua org,sbb senang saje.. iaitu rajin2kn bersukan.. bersukan nih mcm2 kn? mmg luas.. mcm mmber2 aku,suke bsenam,joging.. aku? main kayak! hahaha..best siot. sbnrnye,baru jew aku minat sukan air neh..yewla,kt rumah aku mne la ade kolam. kayo "bapoks" aku kalau ade..hahaha..


pandangan tempat aku berkayak di tasik cinta,unimas.

memang hilang stress!!.. tulunggg!!

Hilang trus penyakit pongoh aku atau stress yg aku pikul lepas main kayak ni..penat woo.. yg aku rase satu jew,sakit2 bdn plak..hahaha..so,aku xfikir sgt masalah aku,yg aku pk..lepas isyak..tido! hahaha..

Tu cara aku, anda plak bagaimana? :D





16 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. haaaa
    xde ape ah
    jus x jd nk kutuk
    t.t haaa
    ni nk gtau
    email x bce k0t kt fb
    umie cal
    cal ar pkai pblik, tp x cal xpe
    umie da xkesah p0n
    cal ah
    tande ingt gak kt umie

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ari2 ingt kt umi. slalu dlm hati neh nk kol umi..
    tp publik pon tarak.
    xpew,sok nk g ambk nset dah.. topek kol mmbr abg soh g ambk sok..

    hemm..mne dpt sume fitnah neh? bangang.. fine. em single! n not available. ari2 terperap dlm bilik jew.. n i pon da malas nk gado dgn awak. so.. sudah2 carik salah i ok. still luv me?? stop find my fault n fitnah!!! go hell if u still like this.. i still luv u n hate u so much too!!

    ReplyDelete
  6. bLa3....
    fikir ngn akal ke ngn amarah
    wallahualam
    g0 2 hell
    i2 ketentuan Allah

    ReplyDelete
  7. hemm.. abg bosan tahu x kte slalu gado, abg nk kte tenang,tp? dah2la.. kalau dah xske abg,fine.. no need find my fault. just go away.. biar abg merempak sesorg..xde sape nk care abg lg..

    ReplyDelete
  8. kami care 0ki
    abg tuu
    haaa
    asal smpai rm0ve nie ah? <-- x ya jwp yg ni sakit ati nie ti.

    da mkn? sehat?
    nih nk tnye!!! uiii...da tgk citer pers0nal taste?
    smpat tgk smpi ep10 jo t.t
    wuuu..s0b2
    ana dwnl0ad

    ReplyDelete
  9. sape xbangang lau ari2 kene tuduh? ingt muke abg neh muke penipu sgt kew? dah.. just go away..n
    leave me alone.. biar xde sape nk care abg g dah.. i dont mind even alot hurting my self..

    ReplyDelete
  10. da tgk dah cte tuhh.. min ho yg jd ero kn.
    leh thn gak jln cte tu,tp pompn tu lgsg xpadan nga min ho. cm tue kepot.
    nwes, ;ast ending best.. die bjaye reke bgn tuh, apple.. pompn tu adiah kt die, tu yg tercetus idea die wat.. pada asal,nk tiru sangojae ape ntah..

    ReplyDelete
  11. arghhh!!
    asal bgtau ending :`
    s0b2..
    xpe2
    nie x smpat bce gi k0men by smpai abes
    fuhh

    ReplyDelete
  12. dah.. just go away..
    0ps
    x prasan k0men yg ni
    halau..
    ok
    xpe
    kal0 bkn sy yg cri awk
    smpai mati awk xkn cri sy
    dr dlu smpai skrg
    x abes2 awk nk halau3!!!

    ReplyDelete
  13. ala..meh cni sbb nk cari salah.. slalu gitu.
    huh.. xhalau lau ckp bebaek,tp lau meh nk tduh pekejadah lgeh. xlyn n get out!
    xnk dgr pape..

    ReplyDelete
  14. cian ari tu umie x cal
    nie x jwap
    dmam..mmg xle nk ckp lngsung
    tp
    nxt day umie cal..da xplain
    d0rng ni knal umie agi dr ma nie
    em hepi when she calling me
    dgr s0re die hepi jerk
    lege
    tu mknenye...die x saket n batuk2laaa

    ReplyDelete
  15. apepon,makaseh tgk2kn umi kte..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.